Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с горивна система JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с горивна система JTD

    Привет колеги,
    Пиша ви по повод проблем, който не ни дава мира от почти 20 дни. Баща ми има Фиат Стило JTD 80 h.p. Всичко и беше супер на колата до като нивомера за горивото не и направи проблем. Спря да отчита колко гориво има в резервоара, но пък колата си вървеше и така на пушка. Извадихме кошницата от резервоара, която се оказа доста напукана. Сменихме я с друга втора употреба и от там започнаха проблемите. Колата започна да гасне в движение и да не иска да запали след това от първия път, а след няколко подавания на контакт и след доста задържане на стартер. Друг проблем, който се появи беше че след като я изгасим (но не на всяко гасене) от към резервоара се чуваше бълбукане сякаш изтича гориво и при последваш опит за палене пак мъка. Търсихме да купим нова кошница с нова помпа комплект, но уви такава като нашата (по номер) от никъде. Колата влезе в сервиз, но и там греда почнахме със смяна на кошница и помпа в резервоара пак втора употреба поради липса на нова и резила пак същия. Смяна на регулатор същото, смяна на ГНП същото, смяна пак на помпата в резервоара, но пак с такава втора употреба (за 3 път) и половин ден без проблеми над 50 път стартиране и гасене на двигателя без ядове иии …. накрая тъкмо да плеснем с ръце и оп пак същото! Та така идеи всякакви приемам !
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

  • #2
    Според мен, проблемът не е в самата кошница а в нещо, което сте разбъзикали или сглобили неправилно след първоначалното разглобяване. Огледайте добре тръбопроводите и снадките. Вероятно някъде се е образувал пробив по трасето.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      ...
      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:41.

      Comment


      • #4
        Първо си провери дали имаш ниско налягане преди помпата ВН. Нищо чудно да са ти дали скапана помпа със скапан клапан

        Comment


        • #5
          С колко нафта има в резервара.Имаше подобен случаи и след пълнене до горе се оправила,правела някаква възглавница
          Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

          Comment


          • #6
            Проблемът е в кошницата.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #7
              Утре мисля да я свалям пак. Посъветваха ме да я напълня с нафта и да видя има ли теч от нея. Лошото е че вече незнам от къде мога да се сдубия с читава
              Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

              Comment


              • #8
                Хайде Во, на всички е ясно, че е в кошницата. Кажи му по-точно двата варианта при работеща иначе помпа. Щом чува бълбукане в резервоара ...

                Comment


                • #9
                  След като сте имали ядове с нивомера и всичко друго е било ок, защо не сменихте само нивомера, той на жипки и букси. Можете да боднете старата помпа и да покарате 1 седмица с нея примерно.

                  Сега по темата. Кошницата има едно клапанче, вижте го дали работи нормално. Топваш цялата в един леген и оттам се пълни, като я извадиш нетрябва да тече оттам. Можете също и да премерите какво налягане прави и колко количество за 1 мин дава.

                  Никъде не видях да сте сменяли горивен филтър, не е зле след горната процедура да продухате тръбите и регулатора, съответно и смяна горивен филтър.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    Днес ще го правим този тест с помпата, а за филтъра го сменихме след като се прояви проблема, беше едно от първите неща с които започнахме. Тръгнели пущината пак ще го сменим!
                    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

                    Comment


                    • #11
                      Добре, а каква е логиката ако е клапана когато вадя кошницата от резервоара, тя да е пълна до горе при положение че горивото вътре е по-малко, при развален клапан не би ли трябвало в кошницата горивото да е на нивото на това в резервоара?
                      Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Stoyan Zhelyazkov Покажи съобщение
                        Добре, а каква е логиката ако е клапана когато вадя кошницата от резервоара, тя да е пълна до горе при положение че горивото вътре е по-малко, при развален клапан не би ли трябвало в кошницата горивото да е на нивото на това в резервоара?
                        Логиката е, че помпата връща излишното гориво в кошницата и тя стои винаги пълна, независимо от това, колко ниско е нивото около нея. Така при завои, неравности и пр. и ако горивото е малко, се избягва възможността, помпата да засмуче въздух.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Окей до тук добре и моята логика е такава, обаче ми се губи момента как кошницата остава пълна при положение, че за проблема обвиняваме клапан, който е на нея т.е не би ли трябвало да си изпуска нафтата през него обратно в резервоара ако той не държи? Ако не мисля във вярната посока моля пояснете ми го по-простичко и подробно как и кога работи клапана! Аз си го обяснявам така – помпата работи през клапана минава гориво в посока от резервоара към кошницата, ако е изряден не пропуска в обратната посока и кошницата винаги е пълна.
                          Last edited by Stoyan Zhelyazkov; d.m.y г., 12:34.
                          Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

                          Comment


                          • #14
                            Правилно си го обясняваш. Клапанът трябва да държи кошницата пълна. Както каза колегата по-горе, ако тя остава пълна след потапянето, значи клапанът функционира нормално и не следва да се търси причината в него.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              Хайде Во, на всички е ясно, че е в кошницата. Кажи му по-точно двата варианта при работеща иначе помпа. Щом чува бълбукане в резервоара ...
                              Alex_26 е хаиде даите ги тия две причини, че мн се закучи
                              Alfa Romeo 156 2.4 JTD '98

                              Comment

                              Working...
                              X